مهمترین عامل اجرای موفق سیستم مدیریت کیفیت

 

مهمترین عامل اجرای موفق سیستم مدیریت کیفیت

مهمترین عامل اجرای موفق سیستم مدیریت کیفیت موضوع مقاله فوق میباشد . اغلب سازمانها مخصوصا سازمانهای خدماتی بدنبال اجرای سیستم مدیریت کیفیت بوده تابتوانند خدمات بهتری ارائه دهند لذا اجرای موفق سیستم مدیریت کیفیت مهمترین مسئله آنها نیز میباشد .

 

چکیده :

امــروزه، کیفیــت مهمترین ویژگیهــای پایــه جهت  محصول ، خدمــت تولیدشــده ، محســوب میشــود . ســازمانهای خدماتـی نیـز مستثنا نبوده ، بلکـه میبایست جهت کیفیـت خدمـات ارائه شـده ، توجـه ویـژهای بابت بقـای سـازمانی خـود داشـته باشـند . نظربه پیچیدگـی سـازمانها جهت ارائه  خدمـات بـاکیفیـت بـمشـتریان ،  همچنیـن رضایـت مشـتریان  ، الزم میباشدبــا بهرهگیــری الگو(ها) ، اســتاندارد ، روشهای  مؤثــر همینطور کاربــردی ، اقدامــات مناســبی انجــام دهنــد . مقاله فوق باموضوع شناسـایی ، اولویتبنـدی مهمتریـن عوامـل دراجـرای موفـق سیسـتم مدیریـت کیفیـت مبتنـی بـر اسـتاندارد ایـزو 9001 د رسـازمان خدماتـی د رنظرداشته باهـدف شناسـایی عوامـل ، اجـرای موفـق اسـتاندارد ایـزو 9001 د رسـازمان خدماتـی جهت مدیریت زمان و هزینه کمتـر تضمیـن نماید .

 

چرا  ISO 9001  :

هــر ســازمانی جهت موفقیــت همینطور تعالــی میبایست ابزار(ها) ، اســتاندارد(های) خــاص نــوع فعالیتشــان برخــوردار باشــند.  امـروزه تعـداد سـازمانهایی جهت پیاده سـازی سیسـتم مدیریــت کیفیــت ایــزو پرداختــه ویــا قصــد پیاده ســازی استاندارد ایزو 9001 داشته ، فراوان هستند . منجمله  میتــوان ســازمان خدماتــی اشــاره نمودکــه قصــد پیاده ســازی سیســتم ایـزو 9001 طی سـازمان خـود داشته . نکته هاییکه همـواره بعنــوان چالشی اساســی جهت ســازمانها مطــرح بــوده اینهستکه قبــل ا زپیاده ســازی ایــزو میبایست بــرچــه مقدمــات ، زیرســاختهایی د رســازمان تمرکــز کــردتــا پیاده ســازی سیســتم  ایزو 9001 بــاموفقیــت جهت راســتای بهــره وری صــورت پذیــرد . لذا میبایست  مشــخص شــودکــه عوامــل مؤثــر در اســتقرار سیســتم مدیریــت کیفیــت جهت پیاده ســازی توسط ســازمان کدامنــد تـابـر تمرکـز بـر آن ، منابـع همینطور زمـان کمتـر هزینـه شـود .

 

بیشتر بخوانیم :

شرایط اخذ گواهینامه ایزو 9001

 

چرا مدیریت کیفیت :

مبدا خلقت انسان ب مدیریت برگشته ، آنجاکه خداوند جهت کیفیت مخلوق بخود آفرین گفت ( آیه 14 سوره مومنون فتبارک الله احسن الخالقین ) . لذاسپس کمالجویی ویابعبارتی کیفیت گرایی در سرشت آدمی نهفته شد . بنابراین آدمی طی حیات خود درابعاد مادی همنطور معنوی همواره د رجستجوی کیفیت بوده .

مدیریت کیفیت , توجه بپیشرفت ، بهبود همینطور ارتقاء سطح زندگی همواره خواست بشر بوده لذاانسان تنها موجود کره زمین هستکه هیچگاه همانند گذشته نزیسته ، همواره روند تکاملی داشته .

بعبارت دیگر ارزشها ، توقعات ، انتظارات انسان بشدت د رحال تغییر هست ، لذاتغییرات فوق نگرانی ر ادرذهن انسان تداعی کرد . دراین راستا استاندارد ایزو منجمله استاندارد مطلوبی هستکه جهت ارزیابی مورد استفاده قرار میگیرد .

سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 , نیازمندیهای نظام مدیریت کیفیت ر امشخص میسازدکه میتوان جهت مقاصد داخلی سازمان ، دریافت گواهینامه ایزو , همینطور انعقاد قرارداد ، قرارگیرد .

استاندارد مدیریت کیفیت ISO 9001 ویرایش 2015  براثر بخشی نظام مدیریت کیفیت دربرآورده ساختن نیازمندیهای مشتری تاکید میورزد .

استاندارد ایزو 9001 بداین منظور تدوین گشته تا سازمانها هرنوع ، همینطور د رهر اندازهای کهستند طی استقرار همچنین اجرای موثر سیستم مدیریت کیفیت یاری دهنده باشد .

 

مهمترین عوامل جهت پیاده سازی مدیریت کیفیت :

مهمترین عوامل بابت پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت مبتنی براستاندارد ایزو 9001 طی سازمان خدماتی بشرح ذیل میباشد .

سال 1950 بعد ، کیفیت باسرعت فزآیندهای مورد توجه تولیدکنندگان خدمات لذامشتریان آنها  قرار گرفت  . سپس همسوبا پیشرفت علمی عصرتوقعات ایجاد شده پس مشتریان حاضربه پذیرفتن هرگونه کالایی نیستند . لذاسازمانهاییکه نتوانند نیاز(های) مشتریان برآورده نمایند ا زدور خارج شده . امروزه الگو(های) سنتی همینطور قدیمی مدیریتی جاذبه خودر ااز دست داده لذا میبایست الگوی جدیدی جایگزین کرد .

استاندارد ایزو 9001 بعنوان محبوبترین استاندارد دنیاست ، ایزو 9001 اولین بار سال 1987 توسط سازمان ایزو منتشر شد .

ایزو 9001 اولین سیستم مدیریتی هستکه هرسازمانی سراغ آن میرود ؛ درخواست ایزو 9001 بعنوان بالاترین درخواست استاندارد خانواده سازمان  ISO زمینه (ای) مشترک جهت بکارگیری سیستم مدیریت کیفیت بعنوان سطح پایه جهت تطبیق محصول با الزامات کیفی تعریف شده جهت تجارت جهانی پدید آورده .

عامل اساسی جهت کاهش هزینه ، بهبود بهرهوری ، استاندارد کردن فرآیند تحقق محصول خدمت هست . لذا هرسازمان جهت استاندارد کردن فرآیند تحقق محصول باکیفیت میبایست بابهره گیری ا زاستاندارد مدیریت کیفیت مبتنی براستاندارد ایزو9001 میتوان گفت گامی جهت کاهش هزینه همینطور بهره وری برداشته .

اجرای الزامات سیستم مدیریت کیفیت درهر سازمانی توانایی آنرادر ارائه محصولات همینطور خدماتیکه دلخواه مشتری باشد برآورده کرده لذا هدف استقرار سیستم ایزو 9001 افزایش رضایت مشتری هست .

بدیهیست جهت راهبری موفق سازمان میبایست آنرا بگونه (ای) نظام مند هدایت نمود . موفقیت فوق میتواند پیرو پرتو استقرار سیستم مدیریتی باشدکه بابت بهبود پیوسته سازمان طراحی شده ؛ د رعینحال ب نیاز(های) مشتریان درون سازمانی همچنین برون سازمانی توجه میکند .

جهت موفقیت بابت اجرای سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ، شناخت عوامل موثر د رپیاده سازی همینطور تمرکز برآن گامی مهم درارتقاء همچنین اثر بخشی ارائه خدمات باکیفیت هست .

مرکز مشاوره ایران گواه طی مقاله بعدی همین سایت قصد داشته تاریخچه بوجود آمدن استاندارد  ISO 9000  بیان نموده سپس ب ادامه مطلب پیرو مهمترین عامل اجرای موفق سیستم مدیریت کیفیت بپردازد . لطفا باماهمراه باشید .

 

کلمات کلیدی : مدیریت کیفیت , سیستم مدیریت کیفیت , استقرار سیستم مدریت کیفیت , ایزو 9001 , ISO 9001  , استاندارد ایزو 9001 , سازمان استاندارد

آماربازدیدکنندگان

مجموع بازدید کنندگان
10
صفحات بازدید شده
44153
صفحات بازدید شده امروز
5013
بازدید کنندگان امروز
5
صفحه منتخب امروز
بازدید از صفحات دیروز
11492
بازدیدکنندگان دیروز
3
صفحه منتخب دیروز
بازدید هفته گذشته
36007
بازدید کنندگان هفته گذشته
9
صفحه منتخب هفته پیش

موقعیت شرکت

تهران – شهرک گلستان – خیابان بیگدلی – شهرک یاس – بلوار ولایت – کوچه میرهاشمی غربی – پ ۱۴– ط۳ – واحد ۶
شماره تماس:

51 94 76 44   021

56 94 76 44   021

67 59 764   0912

48 49 473   0922


آدرس ایمیل: [email protected]r