اخذ فوری رتبه انفورماتیک، گواهینامه انفورماتیک
اخذ فوری رتبه انفورماتیک، گواهینامه انفورماتیک یا رتبه بندی شرکت های انفورماتیکی درخواست اغلب متقاضیانی است که می خواهند به مناقصات ورود پیدا کنند. متقاضیان بدون آنکه از مدارک و شرایط اخذ گواهینامه انفورماتیک اطلاعاتی داشته باشند، اصرار دارند هر چه سریعتر به گواهینامه رتبه انفورماتیک برسند. برخی از شرکت ها نیز جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری با توجه به حوزه فعالیت، نیاز به اخذ فوری رتبه انفورماتیک دارند.
ما در مقاله "اخذ فوری رتبه انفورماتیک، گواهینامه انفورماتیک" سعی داریم به زبان عامیانه در مورد شرایط و روند دریافت گواهینامه رتبه انفورماتیک اطلاعاتی مکتوب کنیم. پس با ما همراه شوید تا بدانید جهت دریافت گواهینامه انفورماتیک به چه مدارکی نیاز دارید.
مرجع صادر کننده گواهینامه انفورماتیک:
بر خلاف باور برخی از متقاضیان گواهینامه رتبه انفورماتیک توسط شورای عالی انفورماتیک صادر نمی شود بلکه، گواهینامه رتبه انفورماتیک توسط سازمان برنامه و بودجه کشور "ساجات" صادر ذمی گردد. گواهینامه رتبه انفورماتیک بر خلاف دیگر رتبه ها دو ساله صادر می شود. یعنی گواهینامه رتبه انفورماتیک برای دو سال اعتبار دارد و پس از دو سال اعتبار شرکت متقاضی می تواند اقدام به تمدید یا ارتقاء رتبه انفورماتیک نمایید.
برای ارتقاء رتبه انفورماتیک یا تمدید گواهینامه رتبه انفورماتیک متقاضیان می بایست مجدداً به سایت ساجات مراجعه نمایند و مدارک خود را بارگزاری نمایند تا پرونده توسط کارشناس مربوطه بررسی گردد.
چنانچه درخواست ارتقاء رتبه انفورماتیک یا تمدید مجدد رتبه انفورماتیک دارید، مدارک قبلی که موفق به اخذ گواهینامه رتبه انفورماتیک شده بودید را بررسی کنید. چنانچه تغییراتی در سطح هیئت مدیره، مدیرعامل یا کارشناسان امتیاز آور باشد، یا حتی تغییر موضوع اساسنامه داده اید باید مدارک جدید را مجدداً بارگزاری نمایید.
بیشتر بخوانید: شرایط ارتقاء رتبه انفقورماتیک چگونه است.
شرایط دریافت فوری گواهینامه رتبه انفورماتیک:
برای اینکه بتوانید به راحتی و خیلی سریع گواهینامه رتبه انفورماتیک را دریافت کنید کار سختی ندارید. فقط کافی است بدانید برای دریافت و احراز صلاحیت گواهینامه انفورماتیک باید چه مدارکی داشته باشید و نحوه بارگزاری مدارک را بدانید.
اغلب متقاضیان فکر می کنند صرفاً اپر یک شرکت ثبت کنند می توانند گواهینامه های مهمی را همچون گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار یا گواهینامه انفورماتیک را دریافت نمایند. در صورتی که با توجه به اینکه برای احراز صلاحیت جهت دریافت گواهینامه انفورماتیک شما باید مدارکی ارائه دهید که سازمان برنامه و بودجه کشور شما را تایید کند.
شما برای دریافت فوری گواهینامه انفورماتیک باید مدارک زیر را ارائه دهید:
- مدرک تحصیلی مدیرعامل و یک نفر به عنوان کارشناس امتیاز آور
- مدارک هویتی و شناسایی به همراه مدرک تحصیلی مدیرعامل و کارشناس امتیاز آور
- لیست بیمه دفتر مرکزی
- پرداخت حقوق کارکنان شرکت
- اظهارنامه مالیاتی شرکت
- قراردادهای رسمی شرکت
مهمترین مدارک جهت دریافت گواهینامه رتبه انفورماتیک اعلام شد. حالا به نکات خیلی مهم توجه کنید.
1. مدرک تحصیلی مدیرعامل بهتر است کارشناسی مرتبط باشد. چنانچه مدرک کارشناسی غیر مرتبط است حداقل سه سال سابقه بیمه می بایست ارائه دهید. چنانچه مدرک کمتر از کارشناسی است باید حداقل هشت سال سابقه بیمه مرتبط ارائه دهید.
2. مدرک کارشناس امتیاز آور حتماً باید مرتبط باشد.
3. شما حتما باید اظهارنامه مالیاتی داشته باشید بنابراین باید حداقل یک سال از تاسیس شرکت گذشته باشد.
4. ارائه قرارداد با مبلغ ریالی بالای یکصد میلیون تومان جزو الزامات رتبه بندی شرکت های انفورماتیک است. بنابراین هرچقدر قرارداد بالاتری بتوانید ارائه دهید امتیاز بیشتری دریافت می کنید.
ما می توانیم مراحل و فرآیند دریافت گواهینامه انفورماتیک را برای شما سرعت ببخشیم.
شما برای دریافت فوری گواهینامه رتبه انفورماتیک باید مدارک درخواستی را تکمیل و در سایت ساجات بارگزاری نمایید. دقت نمایید که بارگزاری مدارک خیلی مهم است بنابراین این مرحله را به درستی انجام دهید. چنانچه برای دریافت فوری گواهینامه انفورماتیک نیاز به مشاوره بیشتر دارید، با ما در ارتباط باشید.