ISO 20000 استاندارد مدیریت IT

ISO 20000 استاندارد مدیریت IT آخرین ویرایش تدوین شده سازمان بین المللی  ISO , جهت الزامات استاندارد  ایزو20000 مدیریت اطلاعات  IT  میباشد .

ایزو20000  اولین استاندارد ایزو جهت مدیریت خدمات  IT   میباشد ،  ISO / IEC20000   ابتدا سال 2005 میلادی توسط  ISO / IEC JTC1 / SC7   توسعه یافته سال 2011 همچنین 2018 بازبینی شده بنابراین  ISO20000   توسط ویرایش 2018 صادر میگردد .

الزامات استاندارد ایزو20000 بشرکتهای خدمات  IT   کمک میکند خدمات خودرا بهینه نمایند ، امروزه باتوجه بگسترش استفاده ا زکامپیوتر توسط تمامی افراد همینطور سازمانها بحث خدمات وپشتیبانی  IT   بسیار ضرورت داشته بنابراین شرکتهای درحوزه  IT   فعالیت کرده که میابیست الزامات استاندارد بین المللی  IT   ر احفظ کرده طی خدمات خود استفاده نمایند .

سازمان بین المللی  ISO   , بعنوان مرجع تدوین استاندارد امور مربوطبه خودرا سال 2005 میلادی انجام داده باتوجه بگستردگی نیاز جامعه بابت استفاده ازکامپیوتر ، استاندارد ایزو20000  باسرفصل فناوری اطلاعات – مدیریت خدمات – الزامات سیستم مدیریت خدمات  ISO / IEC 20000    تدوین لذا جهت استفاده سازمانهای مربوطه منتشر گردید .

ایزو 20000 , اطلاعات :

استاندارد ایزو20000 ابتدا سال 2005 میلادی منتشر گشت توسط سازمان استاندارد سازی ایزو , سپس استاندارد ایزو مدیریت خدمات  طی 13 پارت تدوین همچنین منتشر گشت .

 ISO/IEC20000-1   بنام مدیریت خدمات الزامات ایجاد ، اجرا ، حفظ وبهبود مستمر سیستم مدیریت خدمات رامشخص میکند .

طراحی ، انتقال ، تحویل ، بهبود خدمات باعث برآورده شدن توافقات لازم بامشتریان همینطور سازمانها شده ، باعث میگردد سازمان بتواند بمشتری خدمات ارزشمند ارائه دهد .

ISO/IEC20000-2    راهنمایی پیرو استفاده سیستم (های) مدیریت خدماتی پیامکی (  SMS   ) براساس الزامات موجود سال 2018 ارائه میدهد .

ISO/IEC20000-3    راهنمایی پیرو دامنه تعاریف وکاربرد ، نشان دادن انطباق جهت ارائه دهندگان خدمات مشاوره بعنوان هدفی تجاری براساس پارت ایزو20000 جهت خدمات پیامکی

ISO/IEC20000-4    تعریف مدل ارزیابی فرآیند ؛ باتوجه ب اسناد جدید ارائه شده ب مدل مرجع فرآیند (  PRM   ) همینطور مدل ارزیابی فرآیند (  PAM   ) ارائه میدهد

ISO20000-5    برنامه اجرای نمونه ای جهت ارائه دهندگان خدمات پیرو چگونگی دستیابی ب بهترین نیاز(ها) .

ISO20000-6   الزامات مربوط ب دستگاههای ارائه دهنده حسابرسی جهت ارزیابی انطباق .

ISO20000-7    راهنمایی پیرو ادغام همینطور همبستگی  ISO9001   همچنین  ISO27001    .

ISO20000-9    راهنمایی جهت استفاده ا زخدمات ابری

ISO20000-10    مفاهیم اصلی ر اتوصیف کرده همینطور نشان دادن پشتیبانی بخشهای مختلف ا زهم

ISO20000-11    راهنمایی جهت گزارش فنی پیرو رابطه بین ایزو20000 همینطور چارچوب مدیریت خدمات متداول  ITIL   

ISO20000-12   گزارش فنی بابت رابطه بین ایزو20000 همینطور چارچوب مدیریت خدمات متداول

ISO20000-13   هنوز منتشر نشده ودردست بررسی میباشد احتمالا سال 2020 منتشر میگردد

مراجع صادرکننده گواهینامه ایزو20000 :

گواهینامه  ISO20000   بعنوان الزامات سازمان جهت پیاده سازی ، نگهداری همچنین بهبود مستمر سیستم مدیریت خدماتی پیامکی ( SMS   ) مشخص میکند .

گواهینامه ایزو 20000 توسط مراجع صدور گواهینامه ایزو تحت نظارت انجمن اعتبار سنجی  IAF   , صادر میگردد حتی گواهینامه  ISO20000   توسط مراجع صدور گواهینامه ایزو بصورت خصوصی هم صادر شده البته  CB   خصوصی ( مرجع صدور گواهینامه ایزو ) صادرکننده گواهی ایزو اعتبار بین المللی نداشته صرفا مصرف داخلی داشته .

اعتبار گواهینامه ایزو20000 همانند تمامی گواهینامه (های) صادر شده ایزو ,  ISO   سه ساله بوده میبایست سالیانه ممیزی تمدید شود

جهت تمدید گواهینامه ایزو20000 میبایست توسط مرجع صدور اقدام نمایید ..

 

بیشتر بخوانیم :

اطلاعات درمورد مراجع صدور ایزو معتبر

اخذ گواهینامه ایزو27001

آماربازدیدکنندگان

مجموع بازدید کنندگان
4
صفحات بازدید شده
18817
صفحات بازدید شده امروز
3694
بازدید کنندگان امروز
1
صفحه منتخب امروز
بازدید از صفحات دیروز
3157
بازدیدکنندگان دیروز
1
صفحه منتخب دیروز
بازدید هفته گذشته
18817
بازدید کنندگان هفته گذشته
4
صفحه منتخب هفته پیش

موقعیت شرکت

تهران – شهرک گلستان – خیابان بیگدلی – شهرک یاس – بلوار ولایت – کوچه میرهاشمی غربی – پ ۱۴– ط۳ – واحد ۶
شماره تماس:

51 94 76 44   021

56 94 76 44   021

67 59 764   0912

48 49 473   0922


آدرس ایمیل: [email protected]r